Jedną z często spotykanych metod na wykonanie pracowniczych szkoleń są parodniowe wyjazdy do odpowiedniego hotelu. Rozwiązanie tego typu ma kilka zalet, na przykład taką, że jeśli się będzie przebywać na miejscu z grupą uczestników można się skupić tylko tym, aby odpowiednio ten czas wykorzystać. Oczywiście pod warunkiem, że z hotelem będzie wszystko w porządku, bowiem niejednokrotnie różnie z tym bywa.
Sporą grupę hoteli z miejsca można wyeliminować na wybranie miejsca na zorganizowanie szkolenia, przykładowo po rozmowie telefonicznej czy też zapoznaniu się ze stroną internetową. Lecz w czasie poszukiwań należy jeszcze zapytać o kilka nietypowych rzeczy, i dowiedzieć się przy okazji o sprawy, jakie większość hoteli skrzętnie ukrywa, a na pewno nie powiedzą o tym pierwsze.
Po pierwsze sprawa dotyczy remontów, co do jakich przeważnie się nie zdarza, że klienci są informowani przy rezerwacji. A szkolenia przy ryku młotów udarowych czy wiertarek na pewno wygodne nie będzie, w wielu przypadkach wręcz uniemożliwiając pracę. Z takich też powodów zawsze należy o to zapytać, wtedy można się spodziewać, że odpowiedź jednak zostanie udzielona.
Bardzo problematyczne też będą różnego rodzaju imprezy weselne i okolicznościowe a nawet jakieś inne szkolenia. Efektywne zrealizowanie wszystkich zagadnień wymagało będzie skupienia i ciszy – jeżeli zza drzwi będzie dobiegała głośna muzyka, to z całą pewnością wpłynie to w jakiś sposób na uczestników. O taki temat również warto zapytać w czasie szukania miejsca na szkolenie, jeżeli imprezy tego typu mają być organizowane podczas wyjazdu, to może jednak lepiej zastanowić się nad innym rozwiązaniem.
Należy również dokładnie zweryfikować informacje na temat wielkości i wyposażenia sal szkoleniowych, znajdujących się na terenie hoteli. Spora część hoteli może lekko naginać rzeczywistość przy podawaniu tych informacji na stronie, dlatego też będzie bezpiecznie dokładnie dopytać się na recepcji czy u managera.
Przy większych grupach szkoleniowych niezwykle istotna jest także sprawna obsługa, tak aby uczestnicy nie byli zmuszeni do czekania w kolejce do meldunku czy posiłku. Te sprawy także warto wyjaśnić odpowiednio wcześnie z pracownikami hotelu, aby potem nie było niepotrzebnego nikomu zamieszania i pretensji.